May 11, 2011

PostHeaderIcon Mula nak cuba sulam menyulam...

Oktober 2010
nak mengelak asyik nak bershopping on9.. aku try masuk blog-blog sewing n crafting lak.. pastu aku terjumpa bermacam2 blog yang memang memberi inspirasi, idea n tutorial.. yang membuat kata hati kata.. "a'ah yeh.. jom try.. rasa leh buat.."
 diantara blog yang aku terjah ialah 
1) durra's doodle.. jika nak tengok click sini 
( kat sini aku suka dia nye idea yang baju kosong leh nampak sweet)

2) Bullion Rose bud .. click sini or video sini
(kat sini macam2 ada... dia ajar buat bullion rose n macam2 la)

3) stitch school.. click sini
(kat sini dapat idea camne nak buat lazy daisy... nama cam bunga .. tapi actually leh jadi bentuk daun2..)

4) kat Deepashome

5) kat sini ada banyak pattern free... sini

Diantara "hasil-hasil" yang aku da buat..
 (cewah .. mula la SS da aku nie)

sweet jer kan... actually aku patutnya gi zoom kat bunga pink punjut2 tu.. tapi sayang.. masa snap pic niat hanya nak jual balik baju tu.. bukan nak simpan kenangan jahitan... masa ni terbest la pulak jahit sampai terbanyak rose-rose rose.. 
(Baju nie da SOLD thru GirlyNickNack )



 sweet kan..?? jumper ni kosong jer... nak kata for boy tak.. girl pun tak... tapi bila da letak roses.. nampak sweet jer...(Baju nie da SOLD thru GirlyNickNack )
  Jumper ijau ni mmg da lama nak try jual, tapi tak bertuan, aku try masukkan ngan romper putih, ok.. cuma nak kasi terserlah lagi...
yang nie my feveret... kira masa ni da kira confident sikit la... (Baju nie da SOLD thru GirlyNickNack )




Dress kuning nie mmg sweet.. tapi kuning sangat la mak ngah... tapi aku tukarkan bunga kuning asal jadik pink.. so terserlah la sikit.. pastu kat satin dalam tu aku try buat bullion rose... sweet lagi la...
(Baju nie da SOLD thru GirlyNickNack )


Dress ni aku beli, mmg ada niat nak tukar n tambah2.. tapi tak berani pasal dia mmg da cantik.. kembang2.. nak kasi anak pakai.. tah bila n nak ke mana la nak "mengembang" so aku cuma tambah bunga rose punjut2 lebih masa buat headband cukur jambut aritu...
(Baju nie da SOLD thru GirlyNickNack )





yang ni aku nak kononnya nak try jenis bunga lain.. tapi tak creative la...  since baju nie ada lubang2.. ada air-cond..so aku masih simpan untuk anak daraku pakai nanti .. bila muat...








DIantara plan aku nanti untuk baju anak dara aku tahun nie (2011).. aku nak buat cam
pic aku ambik kat  blog tuan nye gambo.. pinjam sat nooooo... tq :)

... kalau kain warna kuning.. bunga merah.. cantik, kan?? harap jadik la... emmm nantikan .. kita tengok sama2 jadik ke tak ...

0 comments:

Post a Comment

Why 2nd blog?

Established in April 2011 (after a year from existence of my 1st blog). For my personal filing and ease of reference. Also as a place to preserve and a way for my self expression for all my previous learning processes, experiences and the time spent.
*Wish that you all would kindly excuse me for my poor command of English for I'm only an occasional English user.
*I appreciate it very much, if you be kind enough to leave me a note or two to mark your visit.*
*Thank you.*

Friends

Labels

Labels by Items

Blog Archive

Powered by Blogger.