December 27, 2012

PostHeaderIcon KES TAK PUASHATI ( PART 2) Polis Report (26 Dec 2012)

PART 1 - APA DA JADI??

Berkat "sharing" dengan kekawan kat facebook tentang ke tidak puas hatian saya tentang "perompak"... maka saya bersemangat dan berkeyakinan untuk "fight my rights!!".tetiba rasa berkobar-kobar lak...
kalah menang kendian cerita... janji saya puashati dan boleh tidur lena tiap malam.
 Setelah berhempas pulas mengarang... juga dapat bantuan dari pihak suami untuk meng"edit" karangan saya, dari style karangan , menjadi skrip drama pun ada, lalu bertukar menjadi point form (supaya pembaca tak boring membaca) akhirnya...

1) Pada 26 Dec 2012,kami telah pun membuat Polis Report di balai yang berdekatan.... masuk balai kul 4.09pm.. keluar dalam kul 5.45pm... mak aii baru lah merasa betapa payah bebenor la nak buat report ni... kita sesama bahasa dengan polis pun mengambil masa yang lama.. bayangkan kalau rakyat bangsa cina yang tak fasih berbahasa nak buat laporan.. memang la disediakan penterjemah... tapi agaknya berjam2 la dari pengadu ke pentafsir dan ke pegawai polis yang bertugas.

nasib la kami da "draft" dan "printed out" segala macam dokumen yang diperlukan, so walaupun da malap jer mata dan hati nak terangkan kat polis tu, tapi bila dia mula tanya soalan situ sini, saya terus 'refer to" karangan saya.. hehehe umpama dapat soalan bocor la... bayangkan saya punya karangan asal ada 3 muka surat... polis report satu mukasurat jer, teror la kan?? tapi saya punya siap dari awal pembelian kuopon..hinggalah kejadian berlaku... akhirnya dua2 pihak puas hati... tapi takleh balik lagi... kena tunggu dorang refer dulu kes ni ke balai yang akan ambil tindakan. Tak lama la tunggu... dalam 10 min, adalah inspektor dari kawasan kejadian ( heheh kat JB selatan daaa) dia tanya kenapa, bagaimana dan tahukah... maka... dia kata " ok, puan boleh proceed ke Tribunal"... so saya pun "ooo da boleh balik da nie??" umpama kena masuk lokap la pulak, kan? heheh bila saya inform balik ke pegawai kat kaunter tadi, dia terus advise ambik terus Salinan Report Polis yang telah disahkan pasal selalunya Tribunal memang nak kan salinan sah.. ok.. so bayarlah RM2...takpelah... mana tahu berkat RM2 leh jimat RM1000, kan kan kan???

Esoknya da siap2 da file nak g Tribunal... b4 g update status dulu kat facebook, ada kawan kata buat online jer... emmlagi bagus, kan?? boleh jimat masa...

Batal ke Tribunal, kita ke Plaza Angsana.... beli persiapan sekolah..... ( nanti kita story d mory k )

balik dari shopping, saya mengadap laptop... saya terjumpa blog ini yang penuh berinformasi...


siap dipisahkan Pertubuhan Kerajaan ,Pertubuhan Bukan Kerajaan dan Agensi-agensi Lain..

2) So saya da hantar permohonan di Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM) secara online

Then try masuk ke  Pusat Khidmat Aduan Pengguna Nasional (NCCC) tapi dia terkelip kelip... pastu buat laptop saya "hang".

3) Kendian saya email salinan aduan saya pada Groupon.my petang (27hb Dec 2012).

Pasal terjaga dari tidur kul 12am (28hb dec 2012) saya buka laptop saya, da dapat email dari groupon.my 
-------------------------------------------------------------
Aaron Teh (Groupon Malaysia)
Dec 27 10:42 pm (MYT)
Hi girlynicknack,
I am sincerely sorry this deal turned out to be such a bad experience for you. Rest assured I have escalated this matter to all involved parties to make sure it is addressed accordingly. We thank you for your honest feedback as this helps us to improve ourselves and also your experience while preventing this from happening again in the future.
Should you need any further assistance, please do let us know!
Kind regards,
Aaron Teh
support@groupon.my
Have a question? Find out more at our FAQ page at http://contact.groupon.my
My working hours are from 3pm – 12pm, Mondays to Fridays. I will be happy to help you once I return on Monday.For any urgent matters that require immediate attention, please contact our support center at 03-7949 0888 and provide this ticket number! My colleagues will be happy to assist you.
--------------------------------------------------------------------------

and not sure la pulak whether email ni datang personally dari si penama atau computer generated from that company. But at least email ni da went through something...


PART 3 - SURAT TINDAKAN SUSULAN DARI PIHAK TRIBUNAL DAN BANK


1 comments:

Mila@Rimbun said...

Moga Allah permudahkan... insyaallah. selalu dengar pasal groupon ni tp tak pernah terfikir nak tgk detail apa servis yg diorg ada

Post a Comment

Why 2nd blog?

Established in April 2011 (after a year from existence of my 1st blog). For my personal filing and ease of reference. Also as a place to preserve and a way for my self expression for all my previous learning processes, experiences and the time spent.
*Wish that you all would kindly excuse me for my poor command of English for I'm only an occasional English user.
*I appreciate it very much, if you be kind enough to leave me a note or two to mark your visit.*
*Thank you.*

Friends

Labels

Labels by Items

Powered by Blogger.